Szolártechnika a járművekben

A gépkocsikat lehűtve kedvezőbb a fogyasztás


Egy napfénytetőnek köszönhetően biztosított a friss levegő az akkumulátor használata nélkül. A jövőben a napenergia a járműgyártás elengedhetetlen részévé válik, és jelentős szerepet játszhat majd az akkumulátorok feltöltésében.

Hűtés napenergiával. Nyáron az átforrósodott autóba nem kellemes beülni. A nap akár közel 70 fokosra is felmelegítheti az utasteret, azonban, ha az álló helyzetben levő autóban a Webasto napelemes panorámatető működteti a szellőzőrendszer ventilátorát, akár 20 fokosra is le. Ehhez az áttetsző tetőpanelbe épített napelemek biztosítják az energiát, így a jármű szellőztető ventilátorát alacsonyabb fokozaton is üzemeltetni lehet, folyamatosan áramoltatva a friss levegőt az utastérbe. A felforrósodott levegő a jármű hátulján található terelőlapokon keresztül hagyja el az utasteret. Ennek köszönhetően érezhetően kevésbé melegszik fel a szellőztetett utastér. "Lehűtve" kedvezőbb a fogyasztás. 

A8 Solar roof

A hűvösebb belső tér egy forró nyári napon nem csak a vezető és az utasok komfortérzetét javítja, hanem csökkenti az üzemanyag-fogyasztást, és ezáltal a CO2 kibocsátást is. A forróság ugyanis nem csak az embereknek, hanem a klímaberendezésnek is megterhelést jelent. A motorindítást követő "gyorshűtés" jóval nagyobb mennyiségű üzemanyagot használ el, mint a megadott hőmérséklet fenntartása vezetés közben. Napfénytetőink állóhűtést végző szellőzőrendszere kezeli ezt a problémát. Azzal, hogy megakadályozza a jármű túlzott felmelegedését, a rendszer megfelezi azt az időt, ameddig a klímarendszer teljes befúvással üzemel. A légkondicionáló üzemanyag-fogyasztása és az ebből adódó CO2 kibocsátás ezáltal jelentősen csökken. Ráadásul a nagyobb biztonságot sem szabad alábecsülni: tudományos tények igazolják, hogy a vezető figyelme egy felmelegedett autóban jelentősen romlik.

Napenergiával hajtva. Az elektromos gépkocsik növekvő elterjedésével egyre fontosabbá válik az energiaellátás. Napelemes panorámatetőink segítik az autó klímarendszerét vagy az akkumulátor töltését, és így hibrid vagy elektromos gépkocsikhoz is alkalmazhatók. Ezért jelenleg azon is dolgozunk, hogy egy rendkívül könnyű és vékony napelem-cellát építsünk be tetőrendszereinkbe.

forrás: www.webasto.com

 






További érdekes híreink, cikkeink

A világ első 20 % feletti napelem monokristálya

Schott Solar hatékonysági rekordja a monokristályos napelem nyomtatásban

Napelem az oroszlánok ellen

A 13 éves fiú a napelem segítségével tartja távol az oroszlánokat otthonától

Napelem hatékonysági világcsúcs: 44,7 %

A napenergia rendszerekkel foglalkozó Fraunhofer Intézet kutatói 44,7 százalékos világrekordot értek el.
7 kötelező tudnivaló mielőtt napelemet vesz!

Ne kövesse el a mások által már elszenvedett hibákat! E-mail sorozatunkban elküldjük Önnek, amit napelem vásárlás előtt tudnia kell.

KÉRJE MOST:

X